Termostatul este o componenta complexa ce detine un rol principal in sistemul de racire al autovehiculului.
Sistemul de racire a motorului este unul din principalele ansambluri de componente ale masinii tale ce necesita o atentie ridicata in perioada schimbarilor de temperatura.
Racirea este unul din procesele care asigura functionarea in parametrii corecti a motorului. Nefunctionarea corespunzatoare a sistemului de racire duce inevitabil la blocarea motorului datorita dilatarii pieselor mecanice din interior, dilatare cauzata de caldura generata de combustie si forta de frecare.
Una din cele mai eficiente procedee de racire este cea care are la baza lichidul.
Elementele sistemului de racire sunt:
- pompa de apa
- termostat
- senzor de temperatura
- conducte
- lichid
- radiator racire motor
Ce este termostatul?
Este o piesa de mici dimensiuni dar cu caracter complex, ce poate cauza defectarea in totalitate a motorului daca cedeaza. Fiind piesa mecanica compusa din doua arcuri, doua supape si un cilindru cu o rezistenta termica la interior, acesta functioneaza ca o valva dubla: permite lichidului de racire sa intre printr-o parte si sa iasa prin doua parti, in functie de temperatura. Rolul acestuia, atunci cand motorul este rece, pana la momentul atingerii temperaturii optime de functionare, este de a dirija lichidul sa ocoleasca radiatorul si sa circule doar in motor. Atunci cand temperatura creste, termostatul inchide o valva si o deschide pe cea care conduce lichidul spre conducta care face legatura cu radiatorul.
Functionarea necorespunzatoare a acestei componente poate duce la:
- Supraincalzirea motorului are cauza blocarea in pozitia de inchis.
- Incapacitatea atingerii temperaturii optime de functionare a motorului are cauza blocarea in pozitia deschis.
Pentru a evita aceste probleme, instalatia de racire a motorului are nevoie de antigel si apa distilata. Se verifica anual concentratia (toamna) si se inlocuieste tot lichidul de racire la un interval de 2-3 ani. De fiecare data cand aceasta componenta se schimba, se face odata cu garnitura. Dupa inlocuire se verifica termocupla electroventilatorului de racire si supapa din capacul radiatorului sau a vasului de expansiune. Daca se constata aparitia depunerilor de calcar in instalatie se adauga un aditiv special de curatare inainte de golire.
* Pe AutoEco.ro beneficiezi de multiple optiuni de plata a comenzilor de piese auto si a serviciilor adiacente, din care o poti alege pe cea mai potrivita pentru tine:
Daca esti posesor al cardului de cumparaturi STAR emis de Banca Transilvania, poti face achizitii in 12 rate fara dobanda de pe AutoEco.ro in intervalul 8 octombrie – 10 ianuarie 2019.
Comentarii
Adauga comentariu