Cand sistemul de aer conditionat al autovehiculului devine cel mai bun partener in calatoriile tale, functionarea corecta a acestuia este principalul punct asupra caruia trebuie sa iti orientezi atentia.
Tu stii care sunt pasii pentru o incarcare corecta cu freon?
Atunci cand sistemului de aer conditionat al automobilului incepe sa ii scada eficienta in a raci aerul din habitaclu, cel mai probabil cantitatea de agent frigorific este mai mica decat minimul necesar ce ii permite o functionare la parametrii optimi. Un aspect important ce trebuie retinut cand vine vorba de incarcarea cu freon este faptul ca acesta nu se consuma ci dispare din cauza unor scurgeri. Tocmai din acest motiv, in procedura de incarcare cu freon, pe langa etapele de incarcare propriu-zise, trebuie sa existe si cele de dignosticare prin care se trateaza cauzele si nu doar simptomele.
*Agentul frigorific folosit in sistemele automobilelor cu an de fabricatie pana in jurul anului 1996 este R-12, iar la cele cu an de fabricatie mai recent este tip R134a.
Care sunt etapele incarcarii cu freon?
1. Conectarea echipamentului de incarcare freon la sistemul de aer conditionat al automobilului
2. Selectia marcii si a modelului auto astfel ca echipamentul sa stie ce cantitiati de substante trebuie sa injecteze in sistem.
3. Recuperarea freonului si a uleiul din sistem.
In aceasta etapa echipamentul recupereaza cantitatea de freon si de ulei din sistem in caz ca acestea exista.
4. Vidarea sistemului.
In aceasta etapa echipamentul de service creaza vid in interiorul sistemului de aer conditionat pentru a detecta eventuale scurgeri. In realitate in aceasta etapa se pot detecta numai scurgerile mari
5. Umplerea sistemului cu freon, ulei si substanta de contrast.
Aceasta etapa este momentul cand sistemul de aer conditionat este alimentat cu agent frigorific, uleiul pentru compresor si substanta de contrast. Uleiul special pentru sisteme de aer conditionat asigura o mai buna lubrifiere a compresorului in momentul functionarii iar substanta de contrast ne ajuta sa depistam cele mai mici scurgeri de freon din instalatie
6. Se efectueaza testul de de functionare cu echipamentul conectat la sistemul automobilului.
In aceasta etapa se testeaza functionarea sistemului de aer conditionat si se verifica parametrii functionali in ceea ce priveste presiunea creata de compresor in sistem
7. Se deconecteaza echipamentul, se lasa masina 10 minute sa mearga cu aerul conditionat pornit
8. Verificarea finala.
Dupa ce sistemul de aer conditionat ruleaza cateva minute se poate verifica mult mai amanuntit daca exista scurgeri. Acest lucru se poate realiza datorita substantei de contrast introdusa in sistem in etapele anterioare si cu ajutorul unei truse special formate dintr-o pereche de ochelari si o lanterna cu lumina speciala. Fara acest ultim pas si fara prezenta substantei de contrast in sistemul de aer conditionat, riscati ca in cateva saptamani sau chiar cateva zile sistemul de aer conditionat sa revina la starea initiala.
Va recomandam ca, odata cu operatiunea de umplere cu freon, sa se realizeze si igienizarea sistemului de ventilatie.
Comentarii
Adauga comentariu